Köszöntő és könyvajánló

„Ez a könyv a látnokoknak, a játékszabályokat újraíróknak és az üzleti kihívásokat keresőknek szól, azoknak, akik napjaink idejétmúlt üzleti modelljeit újragondolva a jövő vállalkozásait építik.” részlet az Üzletimodell-építés kézikönyvéből

Az Alexander Osterwalder & Yves Pigneur által jegyzett Business Model Generation című bestsellerben leírt Üzleti Modell Vászon eszköz használatával könnyedén, néhány nap alatt állíthatjuk össze cégünk üzleti modelljét, bírálhatjuk felül korábbi stratégiai céljait, vagy – egy induló vállalkozás esetében – meghatározhatjuk azokat.

A módszertan egyedülálló vizuális és tartalmi segítséget nyújt a célpiacok, az azok elérésére használható csatornák, a vevőink számára nyújtott értékek és a vállalati erőforrások és tevékenységek közötti összefüggések megtalálásában és megértésében.

Aki ezeket az összefüggéseket megérti és látja, egyedülálló szolgáltatásokat és termékeket tervezhet és működtethet saját piaci környezetében.

Az eszköz leírásán túl a könyvből több sikeres nemzetközi nagyvállalat (Google, Skype, Apple) üzleti modelljét is megismerhetjük.

Az összeállítás kilenc évig tartott, az írásban 470 társszerző működött közre 45 országból.

A könyv borítója

A Hexolut szakmai közössége a kötet részletes áttanulmányozása, a módszertan megértése és gyakorlatban történő kipróbálása után döntött úgy, hogy a magyarországi megjelentetés támogatásával tovább erősíti jelenlétét a stratégiai menedzsment szolgáltatást nyújtó tanácsadó cégek piacán.

Üzletimodell-építés kézikönyve

 

A magyar változatot olvasóink és ügyfeleink számára szerettük volna még értékesebbé tenni azzal, hogy Magyarországon működő sikeres közép és nagyvállalatok üzleti modelljeit is bemutatjuk benne. Az utolsó fejezetben – többek között olyan sikertörténeteket ismerhetünk meg, mint a közismert Hauser márkát is forgalmazó Avex Zrt., az információbiztonság területén világszerte ismert és elismert Kürt Zrt., vagy a kézzel formázott és festett porcelán termékek gyártásával foglalkozó Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. üzleti modellje.

Ezekkel a példákkal remélem sikerül majd meggyőznünk Önöket arról, hogy jól strukturált, átlátható, (a menedzsment, a tulajdonosok vagy adott esetben a pénzügyi befektetők számára is könnyen érthető) üzleti modellek építésében a magyar vállalkozásoknak is érdemes gondolkodni.