OBI Hungary Retail Kft. – A Beszerzési osztály folyamatainak a fejlesztése
“Az OBI német központú barkácsáruház-lánc, az otthonfejlesztési piac vezető áruház-lánca Magyarországon
Áruházak száma: 23 darab
Összesített eladótér: 133.000 m2
Dolgozói létszám: 1570 fő
Árbevétel: 53,2 Mrd Ft (2006-2007. évi gazdasági évben)
Központosított beszerzési, értékesítési és marketing folyamatok
A megrendelő a Beszerzési Osztály vezetője volt, aki a beszerzési folyamatok fejlesztését tűzte ki célul”
Fejlesztési területek
A veszteségtevékenységek magas aránya miatt a munkatársak nem tudták hatékonyan ellátni a legfontosabb feladataikat (választéképítés- és frissítés, szállító kiválasztás, akciós kiadványok készítése): jelentős átfutási idők, redundáns folyamatlépések, párhuzamos adatrögzítések, merev központi információs rendszer, amely nem támogatta a munkafolyamatokat, nem sztenderd adattárolás, nem sztenderd folyamatok, visszakövethetőség hiánya
Elvégzett tevékenységek
A budapesti központban működő Beszerzési Osztály folyamatainak teljes körű feltérképezése
Az osztály fő folyamatainak azonosítása, a kritikus folyamatok és a fejlesztési fókusz kijelölése
Lean Office és 5S tréningek a munkatársak számára
5S bevezetés az irodákban
A magfolyamatokban rejlő veszteségek azonosítása és megszüntetése, az értékteremtő tevékenységek támogatásával
Elért eredmények
Akciós kiadvány előállítási folyamat:
- A fejlesztett folyamatban 55%-al kevesebb a folyamatlépés,
- 51%-al kevesebb az átadás-átvételi pont,
- napi szintű az ütemezés résztevékenységekre bontva,
- egyértelműek a felelősségi viszonyok,
- új belépő esetén könnyen átadható,
- jól dokumentált folyamatlépések,
Az előkészítő tevékenységek informatikai támogatásának fejlesztése:
- közvetlen adatkapcsolat a központi adatbázissal,
- automatizált adatbevitelek,
- kitöltést segítő számítások automatizálása,
- automatizált kimutatás készítés lehetősége a társosztályok és a döntéshozók részére,
Layout ellenőrzési tevékenység fejlesztése:
- sztenderd jelölések alkalmazása a javítások esetén,
- a papír alapú layout javítás helyett elektronikus javítás,
- az alkalmazottak és ügynökség betanítása az egységes jelölés-rendszer és a szoftver használatára (kézikönyv!),
- a fejlesztett folyamat pilot projekt keretén belül történő sikeres adaptálása
Szállító kiválasztása folyamat:
- a folyamat sztenderdizálása a legjobb gyakorlatok figyelembe vételével,
- új, sztenderd ajánlatkérő űrlap kidolgozása,
- sztenderd szállító-kiértékelő rendszer kidolgozása,
- a fejlesztett folyamatok és űrlapok pilot projekt keretén belül történő sikeres adaptálása